LACTÀNCIA MATERNA.

lunes, 28 de marzo de 2011

Bambi 3.

Hola Mar!
Sóc l'Imma Gallardo, em sembla una bona idea la creació d'un blog i que hagis triat aquest tema tan genial.
T'explicaré una mica la meva experiència com a mare i aprofito també per dir-te que vaig fer una formació amb un grup de suport a l'alletament matern que es diu la Lliga de la Llet de Catalunya i vaig estar promovent un grup de trobada de mares (futures mares  també) alletants entre el 1996 i el 2003 aquí al Pallars. De fet encara atenc algun dubte o consulta... per tant si necessites material escrit o el que sigui no dubtis a demanar-ho.
Quan vaig tindre la meva filla gran Jana (1990) només li vaig poder donar el pit els tres primers mesos: em va semblar que se m'acabava la llet i li vaig donar el biberó sense més problemes. Vaig creure que tenir més o menys llet era un tema de "bona sort". Quan esperava la Regina vaig conèixer una companya que alletava el seu fill amb 9 mesos i se'm va obrir tot un món: jo també volia alletar més de tres mesos, així que vaig començar a informar-me, llegir... i vaig descobrir moltes coses, entre d'altres: que els pits no són un magatzem de llet sinó uns productors i com a tal cal estimular-los, que les famelles humanes hem alletat les nostres cries com qualsevol altre mamífer i des dels inicis de la humanitat, que si surten clivelles és donat a una mala posició de l'infant i la mare, que el millor és alletar a demanda no amb un horari com el biberó. etc, etc.
Malgrat això quan la Regina tenia 3 mesos una tarda em va semblar que es quedava amb gana, que jo no tenia més llet...estava molt angoixada quan el Carles em va recordar que tenia el núm de telèfon d'unes noies que estaven en un grup de suport a l'alletament matern (Grup Gamma de Vilafranca del Penedés) les vaig trucar i em van tranquilitzar al moment (els infants passen crisis de creixement normalment als tres mesos). Aleshores encara em va interessar més el tema i finalment tot i que vàrem venir a viure al Pallars vaig fer una formació amb la Lliga de la Llet, com et comentava al principi, i vaig acabar dinamitzant un grup de suport de mares alletants al Pallars Sobirà!!!
Vaig alletar la Regina fins el 16 mesos i va ser ella la que va dir prou (crec que jo l'hagués alletat més temps però és una cosa de dos i quan un diu prou...). Tot i així sempre que alguna mare m'ho demana atenc la consulta o faig visites. Crec que l'important és que les mares estiguin ben informades i després decideixin.

Bé si necessites qualsevol cosa ja saps.
Fins aviat.

1 comentario:

  1. Hola
    Soy Rosa de LLarvent, tengo dos hijos, a los dos los he parido en casa, con ayuda de una comadrona encantadora,....y mucha información. fueron 9 meses dedicados a estudiar el embarazo y parto natural, no hice preparación `porque tenía clarísimo que podía hacerlo, siempre cerca de dos hospitales, uno para madres y otro para neonatos cerca, fué en Barcelona,
    Nada más nacer la comadrona me ayudó a ponerlos en la teta y durante durante 14 (solo teta) y26 meses (alternando teta y comida preparada en casa) fueron creciendo em salud mis hijos, Tampoco tuve el valor de vacunarlos, pues pensaba que no era necesario, y el tiempo me ha dado la razón,
    Cuando tenía problemas de leche tomaba pastillas de alfalfa, y me funcionó siempre,
    Sin duda, la mejor inversión de mi vida.
    Yo estoy segura de que la salvación de la tierra esta en la madre, y os invito a dar un paseo por el blog de Casilda Rodrigañez Bustos.
    Un abrazo! y bienvenidas!!

    ResponderEliminar